Network Menu

Årsmöte, version 2.0

Många associerar årsmötet med en kväll där man träffar Sweor, lyssnar på vad som hänt under föregående år, och sen tittar ner i bordet när frågorna kommer: Är det någon som vill ställa upp och vara med i kommitteén XYZ? Vem kan hjälpa till att fixa program ÅÄÖ? 2018 SWEA Denvers årsmöte var lite annorlunda…

Inte endast Sweor utan alla svensk-talande kvinnor över 18 år i Colorado var inbjudna till årsmötet. Syftet var att visa även icke-medlemmar vad vi gör inom organisationen. 30 medlemmar och 5 kvinnor som ej var medlemmar under 2017 samlades pratglada hemma hos Anna H. Mötet var gratis för alla som kom. Vi fick lätt middag med quiche, sallad, kyckling och dryck. Plus, varsin semla! Tack Lisa J och Malin B för att ni bakade och ordnade med mumsiga semlor.

Årets version av årsmötet gick snabbt. Det var över på endast 2 timmar, 7 minuter. Kanske rekordsnabbt för oss i Denver? Mötet gick snabbt och smidigt tack vara att alla kommiteér redan var tillsatta och program redan i full gång. Det var bara att godkänna och gå vidare. Ingen behövde känna sig tillfrågad om man inte helhjärtat vill hjälpa till.

Anna H lämnade ordförandeklubban till Lisa J. Det var även sista officiella mötet för vice-ordförande Anna L och historikern Lena C. Vi tackar alla tre för deras fantastiska insatser under de senaste fyra åren!

I vanlig ordning gick vi igenom året som gått: program, klubbar, ekonomi, julmarknaden, kommunikation, stipendium och donationer. Anna B presenterade vår MAME-region och SWEA Internationals arbete, och Katarina RW berättade om Världsmötet i Perth, Australien.

Planerade program för 2018 presenterades och du kan se dem här.

Tack till alla som kom, tillsammans gör vi 2018 till ett roligt år i gemenskapens tecken. Ett extra tack till Anna H för att du än en gång öppnade ditt hus för ett stort gäng Sweor!

Av: Katarina Rönnlund Wright

,